| Wysłana - 20 lipca 2011 o 9:07 |
a wiesz już jakie ci sie podobaja albo czym chcesz smigać?
jezeli turystami to fazerek 600 , bandit600 , hornet 600 , moim zdaniem to motorki wsam raz na start , tym bardziej ze jezdziłes juz .
ale co dfo wzrostu musiał bys sie przymierzyc do nich , jak bys sie na nich czuł , czy nie jak guliwerheheheh, Albo armaturka jakas , gabarytowo dobrac do wzrostu wagi i szukac co ci w oko wpadnie , ale te pytaj opini innych co jezdza bo wiedzą co i jak z nimi jest ....
Ja posiadam ZR7 i jestem zadowolony , to moje pierwsze moto , i zadowolony jestem , mam 178cm i pasuje jak ulał ......... |
| Ra | |
| Wysłana - 20 lipca 2011 o 9:14 |
Kacper280 napisał(a):
..... mam 178cm i pasuje jak ulał .........
no i waga 76 kg jednym słowem, kurdupelek z Ciebie ;)
Kriss generalnie duży z Ciebie facio :) i na każdym motocyklu, tego typu co wymieniłeś, będziesz wyglądał jak na osiołku. Ale nie przejmuj się tym .... najważniejsze, żebyś Ty się na maszynie dobrze czuł. To Wy macie być zgranym duetem, a nie ładnie wyglądać dla ludzi ....
Spróbuj przymierzyć się do: Yamaha FJR lub v-strom
co do eksploatacji, to może ktoś bardziej doświadczony się wypowie :)
Pozdrawiam
Zmieniono: 20 lip 2011, 9:17 |
| Wysłana - 20 lipca 2011 o 13:09 |
Kriss... tak szczerze - o co pytasz ?
Powyżej masz 6 stron na ten temat - ludzie sie zgadzają i nie zgadzają. 1001 stron z tym samym tematem, na róznych forach wszystkich te same wnioski.
Wnioskuję że chcesz "plastik" taki na którym się nie zabijesz i nie będziuesz wyglądał jak na psie...
- Bandit S (troche za ciężki i absolutnie górna granica mocy na początek)
- Suzuki SV (trochę mała, troche niewygodna..., ale w pełni plastikowa)
- Supersport z niemiec blokowany na 35 KM - (nakjlepiej z opcją odblokowania po jakimś czasie)
Inne moto
- Freewind
- Ducati monster 600
- jakiś enduro (bez przesadnej mocy)
- Drag star 650
- Shadow
itp itd....
PS> kup książkę "motocyklista doskonały" - (jest w EMPIK) - jakieś 45 PLN
tam masz wyłożona całą teotrię... reszta to praktyka - a tego nie zdobędziesz nigdzi eindziej niz na drodze.
Zmieniono: 20 lip 2011, 13:31 |
| Wysłana - 20 lipca 2011 o 19:53 |
Chciałbym coś do pobrykania z towarzyszką.
Nie koniecznie "plastik" ale ponoć to są odpowiednie motocykle na początek.
Gro ludzi twierdzi że np. chopper to nie jest dobry wybór na pierwszą poważną maszynę.
I jak wygląda sprawa eksploatacji ? Ponoć taki gs 500 nie jest kłopotliwy no i dość tani w utrzymaniu. Ale zastanawiam się czy chłodzenie powietrzne daje radę w upały jeszcze z dodatkową osobą ?? i małym koszykiem piknikowym ;)
Sorki że powielam temat ale wiecie jak to jest. Pierwszy poważny sprzęt i każdemu wydaje się że jego przypadek jest inny ;) No i każdy ma jakieś wątpliwości.
Zmieniono: 20 lip 2011, 19:57
Zmieniono: 20 lip 2011, 20:01 |
| Ra | |
| Wysłana - 21 lipca 2011 o 8:54 |
Kriss do pobrykania z towarzyszką na piknik ..... pięknie to brzmi :)
Ale chopper jest dobrą maszyną na początek (Ci którzy mówią, ze nie, to pewnikiem zwolennicy innych maszyn) wszystko zależy od tego, jakich wrażeń oczekujesz od jazdy.
Przejedź się (jak masz taką możliwość) na różnych maszynach i sam stwierdzisz, co Tobie pasuje.
Z tego co napisałeś, ja odczytałam, że turystyk lub szosowo-turystyczny, byłby dla Ciebie najbardziej odpowiedni:)
dlatego też moja propozycja V-strom, a może Varadero? na początek też jest bardzo dobry Bandit, ale Suzuki SV nie polecam.
Zmieniono: 21 lip 2011, 9:31 |
| Wysłana - 21 lipca 2011 o 13:42 |
I całkowicie zgadzam się z Rą - na taką jazdę - turystyk. A i doświadczneie z takowego sie przyda i na choperku i na plastiku.
Kriss - plastiki na początek raczej odpadają - jak pisałem wyżej - motocykliści dzielą sie na takich co już leżeli i takich co będą leżeć - a połamane plastiki to spory wydatek.
Na podróż we dwoje - GS/CB 500 jest zwyczajnie za mału gabarytami.
Przy tych załorzeniach SV tez odpada całkowicie :D
turystyk... hmmmm...
Najpierw spokojniejsze a docelowo dajmy na to BMW RT (ale to jest cos co mi się podoba - kwestia gustu).
Jest jeszcze cała gama enduro
dajmy na to Yamaha Tenere, BMW GS, Honda transalp itp itd - kewstia co w oko wpadnie, na czym będzie wygodnie i na co portfel pozwoli.
I bzdura o nienadających się chopperach - fakt że są ciężkie - ale to inny styl jazdy, inna pozycja za kierownicą, inny charakter silnika... I inna stylistyka.
Fajną opcją mógłby byc zapomniany Suzuki VX 800 (tylko ze mniej jak 15-latka nie znajdziesz). - silnik choppera - rama turystyka.
Rzadko się na forach pisze o czymś co jest moim zdaniem ważne -
Motocykl ma się podobać Tobie, a nie "doradcom".
Lubisz monstrualne cruisery - więc nie będziesz się cieszył z dajmy na to GSa 500
Wolisz sportową sylwetkę CBR'ki - no to nijak nie zachwyci Cię Yamaha drag star
itd, itp
I lepiej wziąć popularny model na początek - łatwo później sprzedać przy zmianie, łatwo o częsci i o poradę co zrobić gdy motocykl...
Turystyk:
-Bandit 600 S (owiewka daje komfort jazdy - to ma znaczenie, chociaż mnie osobiście N-ka się bardziej podoba) - niestety motocykl dość ciężki (olejak).
- Honda CBF Hornet (to samo jak wyżej - minimalnie inna moc (77KM vs 75KM) inny producent
- Kawsaki ZR6
- suzuki VX 800 (tu niech pojemnośc nie przeraża - silnik V-ka, 61 KM)
Enduro(waty)
- Transalp
- Vstorm
- Varadero (nie za duży??)
- BMW GS
- Freewind
Chopper/Cruiser (rózne wersje w tym samym modelu - pooglądaj a nuż coś wpadnie w oko)
- Drag star 650 albo i nawet 1100 (mocą nie powalają, ale ciężkie)
- VN 800 - paradoksalnie lekki 230 kg - czyli tyle samo co bandit (więc jak na choppere - lekki)
- Honda shadow (rózne modele)
- Suzuki "mały" intruder
do wyboru do koloru
Na dłuuugą podróż we dwoje nie nadają się moim zdaniem cuda typu
gs 500, CB500 ale do CBulki można by się przymierzyć. Nie wiem jak się zachowuje "Duża" CB 750 - to może być fajna opcja na turystykę ale 750 ccm w rzędówce budzi respekt - dobre moto przy nieco większym doświadczeniu na drodze.
Aha - i nie zapomnij odłożyć 2 tys PLN na ubrania (na osobę) (kurtka, spodnie, kask, rękawice, buty)...
zadnych kasków "używanych" - kask się dopasowuje do głowy - więc jest rzecza bardzo indywidualną.
Eksploatacja - róznie.
starsze:
raz do roku wymiana oleju, synchro gaźników, drobiazgi (dajmy na to wszystko razem licząc z zapasem jakieś 500 PLN)
Paliwo - tak samo jak w samochodzie 4,5-8.0 na setkę zależy jak i gdzie jeździsz. po mieście to i 10 może się zdarzyć.
|
| Wysłana - 21 lipca 2011 o 15:08 |
Jeżeli mogę wtrącić.. jeżdżę na XF 650 Freewind- nie nadaje się on na jazdę w dwie osoby- siedzisko pasażera jest niewygodne plus on ma najlepsze osiągi w singlu :) V stroma- nie polecam na początek.. Może transalp? Przyjemnie się nim jeździ daje rade w jaździe z pasażerem. |
| Wysłana - 21 lipca 2011 o 15:21 |
Ra napisał(a):
Kriss do pobrykania z towarzyszką na piknik ..... pięknie to brzmi :)
Ale chopper jest dobrą maszyną na początek (Ci którzy mówią, ze nie, to pewnikiem zwolennicy innych maszyn) wszystko zależy od tego, jakich wrażeń oczekujesz od jazdy.
Przejedź się (jak masz taką możliwość) na różnych maszynach i sam stwierdzisz, co Tobie pasuje.
Z tego co napisałeś, ja odczytałam, że turystyk lub szosowo-turystyczny, byłby dla Ciebie najbardziej odpowiedni:)
dlatego też moja propozycja V-strom, a może Varadero? na początek też jest bardzo dobry Bandit, ale Suzuki SV nie polecam.
Zmieniono: 21 lip 2011, 9:31
Ra jak to nie polecasz Suzuki SV??? Żeby mojego motocykla nie polecić to już naprawdę trzeba mieć tupet:D |
| Wysłana - 21 lipca 2011 o 18:27 |
Witam chciałbym sie dowiedzieć jaki motocykl byl by dobry na początek.
Zaczynalem od motorynki;p zaś jezdziłem simsonem S53 jezdziłem również na romecie k-125 i na romecie zetka 50.Bardyo podoba mi sie Honda Hornet CB 600 czy to bedzie dobry wybór mam 180cm wzrostu waże 86kg.
Przniesiono: 22 lip 2011, 8:30 przez: Ra |
| Lepodar | |
| Wysłana - 21 lipca 2011 o 20:48 |
Krychu, nie będę się tu produkował, bo to nie mój temat i czuję się ekspertem. Poczekaj trochę, ludziska doradzą tu Tobie co i jak...
Przniesiono: 22 lip 2011, 8:30 przez: Ra |
| Wysłana - 22 lipca 2011 o 7:35 |
Krzychu z tego co pamietam to juz na temat Bandziorki i horneta było pisane wiec poradzę sie tym co napisał Leoo i zobacz ten link od Leooo , z szaceunkiem kolego ale raczej nikt dwa razy tego samego nie chce pisac jak juz widnie ...........
Przniesiono: 22 lip 2011, 8:30 przez: Ra |
| Wysłana - 22 lipca 2011 o 15:30 |
do kolegi Krissa: co do GSa 500-mam 180 i czuję się na nim jak na kocie, dosłownie, kolana mi wystawały nad bak, co go dyskwalifikowało w przedbiegach, uciążliwy jeszcze jest wymóg serwisu zaworów co 6k, bo płytki szybko się wycierają co wg mnie jest pomyłką |
| Wysłana - 17 listopada 2011 o 20:18 |
Witam serdecznie właśnie zdałem n kategorie A byly 3°C.
I zastanawiam sie nad:
-gn 250 < spodobał mi się na nauce jazdy i eksploatacja bardzo tana ale jest dla mnie za mały mam 182cm i 88kg a naddatek po 2h na nim bolały mnie plecy:[
-i marzenie gsx-f600 jako ale jest ciut zadrugi dal mnie.
Czytając posty lepiej na początek bez plastików które mogę połamać.
I stad moje pytanie czy Bandit 600n ma ten sam silnik?
ciekawa propozycja Misiol jest VX 800 jak ten motor prowadzi się po mieście?
Zmieniono: 17 lis 2011, 20:38 |
| Wysłana - 21 listopada 2011 o 14:06 |
VX 800 to bardzo sympatyczny pojazd - na miasto ma 2 zalety
1) silnik V2 - więc oddawanie mocy od dołu obrotów połączone z dużą pojemnością (ale nie mocą) spowoduje ze nie będzi epotrzeby bezustannego wachlowania biegami.
2) rama typu "banditoawtego" - więc dobrze się będzie w korku przeciskać...
3) silnik "słychać" więc nie zaskoczysz kierowcy przed Tobą że nadjeżdzasz.
4) cena nie zrujnuje portfela
Wady:
1) wiekowy (bo daaaawno nie produkowany)
2) gaźniki - konieczność regulacji/synchronizacji (1x do roku albo i rzadziej)
Subiektywne zalety (czyli MI sie podoba - innym NIE):
1) gażnik - zaden "komputerowy wtrysk" nie da takiego brzmienia jak gaźnik (przy wyregulowaniu biegu jałowego)
2) silnik V2 - więc mamy pole do popisu (otwieranie wydechów)- (znów brzmienie i pozytywne wibracje)
3) Duży motocykl - więc wysokiemu wygodnie
4) klasyczny wygląd
5) czy na początek? - zdarzało się na VX'em różnym ludziom uczyć jeździć... i z pełnym syukcesem.
GSX 650 F i Bandit 650 to ten sam motocykl w róznym opakowaniu (owiewki, kierownica)
Zmieniono: 21 lis 2011, 14:07 |
| Wysłana - 21 listopada 2011 o 22:52 |
Dzięki za odp coraz bardziej się przekonuje za tym motocyklem:)
Pozdrawiam wszystkich moze w tym tygodniu pojadę obejrzeć przejechać się:)
Zmieniono: 22 lis 2011, 23:55
Dodano: 4 sty 2012, 20:18
04012012
co myślicie o xj600 z 94r
czy grzeje się latem w mieście? chłodzony powietrzem
|
| Wysłana - 30 marca 2012 o 21:43 |
Witam po długiej przerwie
jeszcze nic nie kopiłem mało mamony.
jaka jest różnica miedzy gsx 600f a 750F oprócz kocyków
jak z ekonomia, awaryjnością? |
| Wysłana - 31 marca 2012 o 8:57 |
tholin napisał(a):
Witam po długiej przerwie
jeszcze nic nie kopiłem mało mamony.
jaka jest różnica miedzy gsx 600f a 750F oprócz kocyków
jak z ekonomia, awaryjnością?
Witam,wejdź na MOTOGEN.PL tam znajdziesz wiele przydatnych informacji.Dane techniczne,opinie właścicieli,ceny używanych itd. |
| Wysłana - 1 kwietnia 2012 o 21:56 |
Witam wszystkich starych wyjadaków i nie tylko:)
Przeczytałem już z pięć odpowiedzi na pytanie, jaki sprzęcik na początek radzicie, więc nie będę was za bardzo męczył w tej materii, a za odpowiedzi dziękuję:)
Chciałem tylko spytać was, który z tych motorów byłby wygodniejszy dla 194cm-owego 18-latka:
Bandit 600n,
Yamaha XJ600,
Honda CB500?
No i jeszcze na co warto zwracać uwagę przy zakupie (ciężko bowiem z wtajemniczonymi znajomymi)? |
| Wysłana - 1 kwietnia 2012 o 22:40 |
Witam.Przy twoim wzroście najodpowiedniejszy będzie bandzior.Jeśli chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie, to polecam miesięcznik MOTOCYKL z kwietnia 2012r.Tam znajdziesz na 112str.ciekawy artykuł na interesujący cie temat.Uwierz że warto wydać te 7,95zł:)) |
| Wysłana - 1 kwietnia 2012 o 23:02 |
Dziękuję Ci bardzo. Jeszcze jedno pytanko:
Jest jakaś granica wiekowa motoru, po jakiej odradzilibyście jego zakup?
Zmieniono: 1 kwi 2012, 23:03 |