Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Kupię motór i dwa kaski będe na nim woził laski"

Forum » Motocykle » V-ka vs. rzędówka

« poprzednia  1 2   następna »

Przewiń na dół
Motocykle
Antoni
Postów: 12
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 20:34


Może nie doczytałem, ale zapominacie o najważniejszej zalecie V-ki: DŹWIĘK!

Jest jeszcze trzecia droga:D Rzędówka ( R2 ) o charakterystyce V-ki ;-).
Motocykle
RedShadow
Postów: 82
Skąd: Wrocław
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 20:57


O dźwięku nie pisałem bo to już sprawa całkowicie subiektywna, chociaż muszę przyznać że V-ki na sportowych wydechach brzmią dla mnie nieziemsko...
Motocykle
Miłosz
Postów: 43
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 21:06


Antoni napisał(a):
Może nie doczytałem, ale zapominacie o najważniejszej zalecie V-ki: DŹWIĘK!

Jest jeszcze trzecia droga:D Rzędówka ( R2 ) o charakterystyce V-ki ;-).


Wiem doskonale skąd ta opinia... Na awatarze widzę TRX'a. Czy to możliwe, że widziałem go w Łodzi w tym roku?
Motocykle
Junior
Postów: 293
Skąd: Kalisz
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 22:00


ZagaN napisał(a):
ciekawa wypowiedz junior:D jak zapomni sie wystawić nogi na światłach a obok nie będzie puszki podpierószki to napewno!!:D


jakis ty zabawny^^

ale powiem dlaczego tak sadzę zresztą to juz gdzies tu pisałem, v-ka ma to do siebie ze lubi przyblokować tylne koło, co za tym idzie by tego uniknąć trzeba sie dosc sprawnie posługiwać miedzy gazem, nie oszukując sie osoby początkujące nie umieją tez az tak dobrze, sprawnie robić, wiec na lekko śliskiej nawierzchni takie zblokowanie moze dorpwadzic do gleby

Motocykle
Antoni
Postów: 12
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 22:37


Miłosz napisał(a):

Wiem doskonale skąd ta opinia... Na awatarze widzę TRXa. Czy to możliwe, że widziałem go w Łodzi w tym roku?


Tak, zgadza się wszystko ;-).

Motocykle
Miłosz
Postów: 43
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 23:08


Przyglądałem mu się wtedy z uwagą - nie widziałem wcześniej TRX'a na żywo. Zrobił na mnie duże wrażenie - szczególnie, że zachwyca mnie estetyka włoszczyzny spod znaku Ducati. A tu spaghetti po japońsku i to jeszcze na akcesoryjnych puszkach - raj dla oka i ucha. Domyślam się także, że wrażenia z jazdy są równie egzotyczne.
Motocykle
Roksana
Postów: 85
Wysłana - 21 grudnia 2009 o 23:14


ale powiem dlaczego tak sadzę zresztą to juz gdzies tu pisałem, v-ka ma to do siebie ze lubi przyblokować tylne koło


O tym własnie pisałam... Wada.
Motocykle
Gekon
Postów: 135
Skąd: Wrocław
Wysłana - 22 grudnia 2009 o 0:22


Junior napisał(a):


ale powiem dlaczego tak sadzę zresztą to juz gdzies tu pisałem, v-ka ma to do siebie ze lubi przyblokować tylne koło



Ale tak samo zachowuje się rzędówka przy dużej pojemności na jeden gar. Np w TDMie przy pojemności ok 425ccm na garnek także musiałem uważać na hamowanie silnikiem.
To samo będzie się działo przy np singlach 500tkach...
Więc to nie jest wg mnie argument że Vką trudniej się nauczyć niż rzędówką.

Motocykle
Antoni
Postów: 12
Wysłana - 22 grudnia 2009 o 18:12


Z blokowaniem koła przy hamowaniu silnikiem to już może równie bywać ( odnośnie V i 1 gar ). Nie wiem na ile to specyfika konkretnego egzemplarza, a na ile takie ot już zachowanie. Miałem wcześniej singla 500 ccm i był dużo delikatniejszy w porównaniu do obecnego moto ( akurat silnik u mnie pomimo układu rzędowego zachowuje się jak V o czym już pisał Miłosz). Zwłaszcza na mokrym trzeba uważać no i przy agresywnej jeździe.

Ogólnie charakterystyka V2 jest "ciekawa" tu zawsze się coś dzieje, R4 w tym porównaniu nazwałbym "bezpłciowymi";-).
Motocykle
RedShadow
Postów: 82
Skąd: Wrocław
Wysłana - 23 grudnia 2009 o 15:21


Nie interesowałem się tym do tej pory, a ciężko znaleźć info. Czy ktoś może napisać z czego wynika taka charatkerystyka silnika TRX'a? Co tam jest inaczej zrobione niż w zwykłym twinie?
Brak zdjęcia
GrzesiekM
Postów: 81
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłana - 23 grudnia 2009 o 15:33


Wydaje mi się że powodem są czopy wału obrócone o 270 stopni. Taka japońska włoszczyzna :)


Zmieniono: 23. gru 2009, 15:33
Motocykle
Gekon
Postów: 135
Skąd: Wrocław
Wysłana - 23 grudnia 2009 o 16:05


Grzesiek ma racje.
Dodam ze w TDMach po roku '96 montowane były silniki z TRX'a. (Większość osób myśli ze najpierw zastosowano przestawienie czopów w TDMach a potem zbudowano na tym silniku TRXa)
Motocykle
Antoni
Postów: 12
Wysłana - 23 grudnia 2009 o 19:04


Chopaki dobrze mówią. Czopy wału przestawione są o 270 st.
W większości twinów (np. maluch ;-) ) Tłoki chodzą razem, jedynie zapłon jest na przemian. czyli następuje on zawsze w równych odstępach. A w tym R2 Yamahy przerwy między zapłonami są nierówne, dzięki czemu pracuje on jak V2.
Motocykle
RedShadow
Postów: 82
Skąd: Wrocław
Wysłana - 23 grudnia 2009 o 20:07


Z tego co kojarze to podobny zabieg zastosowali w nowym Erłanie, z tym że tam przy 4 garach to już totalnie namieszało w pracy silnika bo każdy tłok pracuje inaczej
Motocykle
Miłosz
Postów: 43
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłana - 24 grudnia 2009 o 11:51


Jeśli chodzi o R1 - zastosowano tam wariację big bang'a. Z tego co kojarzę, ten system starało się wprowadzić Suzuki do MotoGP, ale zdaje się, że z marnym skutkiem (i tak zresztą używali V-ek).
Co do R1 cały bajer polega na przestawieniu czopów korbowodowych o 90 stopni, przez co wał korbowy ma rzut krzyżowy (corss-plane).
Tutaj ciekawy schemat przedstawiający ten patent:

Jak widać, co jakiś czas mamy serię suwów pracy - ciekawa sprawa.
Motocykle
glowek
Postów: 85
Wysłana - 25 grudnia 2009 o 12:26


tak bardzo dobrze mowia

Zmieniono: 25. gru 2009, 12:26

Dodano: 26. gru 2009, 22:13 przez: Sławo
Takie nic nie wnoszące posty będą usuwane. Ten zostawiam dla przykładu ;]

« poprzednia  1 2   następna »

Przewiń do góry

Brak zdjęcia Polecamy Zloty motocyklowe 2024

Polecamy nasz nowy, ulepszony kalendarz imprez motocyklowych.
Zachęcamy do bezpłatnego dodawania informacji o imprezach.

Przeczytaj zanim napiszesz na Forum!
Odpowiedz..

Uwaga!!

Od jakiegoś czasu działa też Shoutbox - miejsce na luźne rozmowy o wszystkim i o niczym.

Pamiętajcie o tym, aby nie zaśmiecać forum postami w stylu "jak wam minął dzień" - od tego jest właśnie Shoutbox ;]

Inne tematy z tej kategorii:

Bałkany motocyklem
Jak się przygotować do dłuższej podrózy motocyklowej
Łańcuchy i zębatki

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu