Opis modelu: Jeden z bardziej podstawowych modeli w ofercie TGB. Kształtem nawiązuje do skuterów terenowych typu Yamaha NG. Charakterystyczne dla tego modelu lampy , świecą niestety średnio. Produkowany w wersjach na 12 lub 10 calowych kołach (te drugie terenowe). Źródłem napędu jest 2 suwowy żwawy motorek konstrukcji tajwańskiej o dużej mocy. Jego wadą jest dosyć spore spalanie, ale nie każdy przywiązuje do tego wagę. Skuter posiada naprawdę dobre przyspieszenie, które pozwala "odstawić" chińską konkurencję spod świateł. Za zatrzymanie Orionka odpowiada znana ze skuterów tej klasy cenowej kombinacja "przód tarcza/tył bęben". "101" nie jest cięzkim skuterem więc z zatrzymaniem go nie ma problemów, choć tylny bęben mógłby być silniejszy. Zegary są dosyć ubogo wyposażone w ich skład wchodzą kontrolki , prędkościomierz, oraz wskaźnik ilości paliwa. Prosta konstrukcja, minimalne, ale wystarczające wyposażenie i niska cena to jego najbardziej charakterystyczne cechy. Schowek , jest niestety niewielki, ale sytuację ratuje seryjnie montowany stelaż pod kufer, który możemy dokupić w dowolnym sklepie motocyklowym. Pasażer ma najwyżej przyzwoite warunki, co prawda ma osobne podnóżki dla swoich nóg, ale na kanapie miejsca jest niewiele. Użytkownicy chwalą trwałość tego skutera, co w tym przedziale cenowym nie jest wcale takie oczywiste. Stylistycznie mało nowoczesny, ale może sie podobać, gdy weźmiemy pod uwagę , jego terenowe zapędy. Zawieszenie , jest wytrzymałe , ale niestety mało komfortowe w szczegolności przedni widelec. Stosunkowo wysoki prześwit , i duży skok zawieszeń, umożliwia jazdę po lesie, osobom, które lubią czasem zjechać z asfaltowego szlaku. Dobry pojazd na początek lub do sporadycznego używania. Zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i jakość jak na swoją cenę zakupu. |