Model motocykla Peugeot 515 z 1934 roku został wykorzystany przez Simone Madella (Student projektowania) do stworzenia współczesnego motocykla elektrycznego.
Młody projektant powiedział:
„Początkowo zdecydowałem umieścić duży silnik elektryczny nad tylnym kole, a zestaw akumulatorów umieścić po środku, wraz z pokrywą i wylotami wentylacyjnymi. Oznaczało to, że obniżyłem środek ciężkości, co było najlepszym sposobem na poprawienie stabilności i zwinności motocykla. Pod akumulatorami znajduje się żebro z czujnikami analizującymi warunki na drodze – wilgoć, uszkodzenia, błoto itp. – i przekazuje je motocykliście”.
Wymiary motocykla wynoszą 1981 mm długości i 900 mm wysokości, zawieszenie wykonano z jednego kawałka włókna węglowego. Dzielona kanapa, z umieszczonymi pod spodem sprężynami.
Nowoczesny projekt uwzględnia dodatkowo osobną regulację amortyzacji każdej z dwóch części.
Inspiracją był Peugeot 515 z 1934 roku, wyposażony w jednocylindrowy silnik o pojemności 500 ccm, mógł jechać z prędkością 225 km/h, gdzie na owe czasy dawała zawrót głowy.
Trzy rekordy prędkości należą do niego.
Założeniem nowego projektu było – wytrzymałości, prędkości, czasu ładowania akumulatorów, oraz bicie rekordów.
Samochód francuskiego producenta – model EX1, był drugą inspiracją dla Madelli.
Zmieniono: 31 sie 2011, 14:11