| Wysłana - 17 listopada 2009 o 19:46 |
|
| Natka | |
| Wysłana - 17 listopada 2009 o 19:55 |
.
Zmieniono: 22. mar 2010, 14:02 |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 12:19 |
Nie wiem co to za tłumik, ale generalnie w dwusuwach eksperymentowanie z wydechem może przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 13:08 |
Jesli chcesz podniesc moc w silniku 2T to musi byc to wydech sportowy. Po zalozeniu wydechu od wiekszej pojemnosci lub wydechu ala sportowego (jakis chinczyk za 200zł) psujemy cala charakterystyke pracy tego silnika a co za tym idzie silnik nie osiaga pełnej mocy, jaka moze osiagnac. Do wydechu (jesli jzu zalozysz) zastanowil bym sie nad zalozniem troche wiekszej dyszy w gaźniku. |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 13:22 |
Wsadź od Ursusa C360 3P, będzie szedł na koło z gazu. |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 13:49 |
A co zmienić przy oryginalnym simosonku żeby miał lepsze osiągi? |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 15:35 |
Tłok cylinder, wydech, gaźnik. |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 16:03 |
Silnik :P
Ja nie widzę sensu babrania się w taki tuning (no chyba że ktoś nie ma prawka i nie może kupić np 125-ki). Ale planowaniem głowicy i polerowaniem kanałów ponoć można zyskać trochę mocy (za cenę trwałości) niskim kosztem. |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 17:00 |
Taki tuning w simsonie jak pisze Sławo niewiele Ci da |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 18:18 |
możesz założyć cylinder o większej pojemności, jednak wtedy silnik może stracić sporo na trwałości, korbowód, łożyska na korbowodzie, na wale, ogólnie wszystko się może szybciej sypać. Ja bym zostawił tego simsonka w niezmienionym stanie, dużo mocy nie uzyskasz, jak chcesz coś żwawszego to najprościej i najskuteczniej będzie go sprzedać i kupić coś większego... Dodano: 18. lis 2009, 18:19ps. link nie bangla |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 19:08 |
Koziołek napisał(a):
możesz założyć cylinder o większej pojemności, jednak wtedy silnik może stracić sporo na trwałości, korbowód, łożyska na korbowodzie, na wale, ogólnie wszystko się może szybciej sypać. Ja bym zostawił tego simsonka w niezmienionym stanie, dużo mocy nie uzyskasz, jak chcesz coś żwawszego to najprościej i najskuteczniej będzie go sprzedać i kupić coś większego... <br><br><div class=kreska2></div><b>Do dano: <i>18. lis 2009, 18:19</i></b><br>ps. link nie bangla
właśnie o to chodzi ze to dla młodszego kuzyna, prawo jazdy jeszcze nie ma a simsona sprzedać nie chcemy:) a gdybym do tego cylinderka dajmy na to 70 dokupił sportowy, wzmocniony wał? A co z karterami, nie trzeba będzie ich rozfrezować? |
| Wysłana - 18 listopada 2009 o 19:51 |
zrob jak mowisz; do cylindr kup wzmocniony wał. Mozesz tez pomyslec o zianie gaźnika na wiekszy |
| Wysłana - 19 listopada 2009 o 9:24 |
nie trzeba będzie nic frezować, to przecież wał i cylinder dedykowany do simsona:) |
| Wysłana - 2 grudnia 2009 o 1:55 |
W moim Simsonie S51 - gdziekolwiek i ktokolwiek na nim teraz jeździ, polerowałem kanały w cylindrze oraz gaźniku, założyłem dyszę o większej średnicy i miałem przewierconą w trzech punktach ostatnią przegrodę w tłumiku (średnica otworów 10mm). Co także było ważne, wyczyściłem dokładnie elementy układu dolotowego łącznie z gaźnikiem, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz 'fajkę', przeczyściłem połączenia przewodów niskiego napięcia z cewką i inne w układzie zapłonowym.
Mój kolega zakładał większy cylinder, trzeci pierścień, niwelował 'martwą' objętość skrzyni korbowej, planował głowicę i zmienił nieco fazy rozrządu - na standardowym układzie wydechowym. Jak na Simsona, była to rakieta, ale czy było warto?
Moim zdaniem niewielkie modyfikacje oraz w pełni sprawny układ zapłonowy, czysty gaźnik i układ dolotowy to podstawa do prawidłowej pracy tego (i nie tylko tego) silnika. Simson jak na wiek swojej konstrukcji oraz gabaryty jest i tak wystarczająco dynamiczną (nawet dziś) miniaturą dorosłego motocykla. |
| Wysłana - 1 marca 2010 o 18:04 |
Co do cylka 70 trzeba rozwiercać kartery albo kupić specjalne do 70 musisz jeszcze wymienić kosz sprzęgłowy na s70. możesz tez załozyc 60 pod który sie nie rozwierca tylko odrazo wal korbowodowy wzmacniany a co do tłumika to najlepiej przerobić oryginalny samemu poszukaj w goglach jak to zrobić. |
| Wysłana - 2 marca 2010 o 16:32 |
Pamietaj, ze jak bedziesz zmienial cylek na wiekszy to musisz od razu dac wieksze dysze do gaznika, albo jakis sportowy gaznik |
| Wysłana - 7 marca 2010 o 11:28 |
co do gaźnika to cylek s70 ładnie sie uzupełnia z bing19 lub amal19 |
| Wysłana - 1 lipca 2010 o 12:44 |
Simek :>
Wydech na pewno coś da (jakiś inżynier napisał kiedyś ciekawą książkę na temat rasowania 2T)
z tego co z niej pamiętam to w simku najprościej uciąć 2 cm kolektora wydechowego ,jest to celowa blokada.jak ktoś wyżej pisał polerowanie kanałów pasowanie ich z karterami ,planowanie głowicy , z resztą do Simsona zrobili chyba tyle KIT-ów ile do yamahy aerox :>>> |