Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Cztery kółka potrafią poruszyć ciało, ale dwa ruszają duszę"

Motocykle » Buell »

Buell Lighting XB12 STT » motocykl niunio

Zobacz parametry i opis tego modelu

Motocykle
    Motocykl dodano 19 lutego 2010
  • Galeria (5)

Historia tego egzemplarza:

LataWłaścicielOpis dodany przez właściciela

-

niunio

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest potężna jednostka napędowa oraz masywna rama, która kryje w swojej przestrzeni zbiornik paliwa. Mały kawałek plastiku przed kierownicą jest raczej delikatną osłoną zegarów i na pewno nie spełni swojej roli jako owiewka. Jej brak sprawia, że przy większych prędkościach (powyżej 140 km/h), nasza "klata" wystawiona jest na działanie wiatru, który będzie próbował zdjąć nas z motoru. Krótka rama i mała odległość siedziska od podnóżków również nie sprzyjają wygodnemu podróżo-waniu chłopcom, którzy są słusznego wzrostu, czyli już powyżej 170 cm. Po prostu czujemy się jak na naszej polskiej motorynce, mając między nogami (hmmm...) potężną jednostkę napędową.Przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika dźwięki, które wydaje przypominają parowóz rodem z westernu. Dość długo trzeba czekać, aby jednostka nabrała właściwej temperatury, odpowiedniej do ruszenia z miejsca. Niestety, wcześniejsze próby kończą się zgaśnięciem silnika.Jednostka napędowa o pojemności 1,2 litra w układzie V, wyposażona we wtrysk paliwa niesamowicie się wkręca praktycznie od samego dołu, czyli od 2000 obrotów, aż do samej góry czyli do 6500.Jeżeli mamy już dobrze rozgrzany „silniczek”, pozostało nam ruszenie z miejsca, a tutaj kolejna niespodzianka dla nieobeznanych z Buellem - sprzęgło. "Twarde jak skała z Wielkiego Kanionu. Najlepiej by było wciskać je obiema rękami, no ale druga musi w tym czasie dodawać gazu. A że trzeciej ręki brak, wniosek nasuwa się sam - konieczna jest krzepa zdobyta na przykład przy budowie nowej trasy kolei żelaznej.
Do dyspozycji mamy pięć biegów, najśmieszniejsze jest to, iż nie ma znaczenia na jakim biegu jedziemy, czy dwójka, trójka, czy czwórka to jest, najpierw drżenie, potem kopnięcie i już trzeba wkładać następny bieg.
Aby zatrzymać Buella trzeba umiarkowanie dawkować zaciskanie dłoni na dźwigni hamulca. Przednia tarcza hamulcowa ma rozmiar 375 mm i średnicę niewiele mniejszą niż obręcz. Hamulce działają rewelacyjnie i bardzo ostro.
Buell ogólne jest narowisty i niestety nie wybacza błędów kierowcy. Aby pojechać na nim naprawdę szybko trzeba już trochę śmigać na motorach, a i to czasami nie zda się na wiele. Zjawisko "SHIMY" podczas przyspieszania i przy gwałtownym dodaniu gazu w zakręcie może niemiło zaskoczyć, gdyż konstruktorzy nie wyposażyli Buella w tak przydatne urządzono, jakim jest amortyzator skrętu.Podsumujmy. Motocykle firmy Buell są pewnym urozmaiceniem na naszym rynku. Z jednej strony mamy ciekawe rozwiązania konstrukcyjne (zbiornik paliwa w ramie, na olej w tylnym wahaczu, napęd na pasek), bardzo mocny silnik - a co za tym idzie - osiągi, atrakcyjny i futurystyczny wygląd. Z drugiej strony jednak dostajemy trudny w prowadzeniu motocykl, z mocno wydłubanym silnikiem o bardzo twardej pracy, dość niewygodny i mało praktyczny w codziennym użytkowaniu, czyli zabawkę dla niegrzecznych chłopców. A takich w naszym kraju (i nie tylko) nie brakuje. Z pewnością trochę odstraszy cena, ale mieć między nogami silnik Harleya warte jest tych pieniędzy. Dlatego wymienione mankamenty dla jednych nimi pozostaną, a dla innych staną się zaletą.


Podgląd galerii:

MotocykleMotocykleMotocykleMotocykle
...moja pierwsza bestia ............
    

Przejdź do galerii (5)

Dodaj komentarz:

Aby dodać komentarz musisz się zalogować

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu