Motocykle - motocykliści - zloty motocyklowe
Cytat na dziś: "Kupię motór i dwa kaski będe na nim woził laski"

Artykuły » Technika jazdy

Międzygaz (Przegazówka)

Rozmiar tekstu: AAA Junior, 2 listopada 2009


Po zredukowaniu biegu w dół obroty rosną w stosunku do obrotów silnika przed zmianą, proste, i aby uniknąć nie potrzebnych stuków szarpnięć stosuje miedzy gaz w celu wyrównania obrotów.
Podczas wciskania sprzęgła towarzyszy podniesienie obrotów.
Czyli wciskamy sprzęgło i jednoczesnie dodajemy gazu. W momencie, gdy obroty rosną, zmieniamy bieg. Puszczeniu sprzęgła ma towarzyszyć spadek obrotów(czyli puszczamy gaz) . Chyba ze chcemy zredukować do przyspieszenia wtedy czynność jest nie mal identyczna, wciskamy klamke jednocześnie dodając gazu(tak samo)wrzucamy 1 bieg na dół(tak samo) i przedtem puszczaliśmy gaz by silnik mógł hamować tutaj po puszczeniu klamki cały czas dodajemy gazu zaraz po redukcji aby motor przyspieszył...
o ile podnieś obroty?
otóż o tyle ile by one wynosiły na poprzednim biegu
np na 5 biegu jedziemy 100km\h i mamy 6 tyś. obrotów, natomiast na 4 biegu przy tej samej prędkości mamy 7tyś wiec aby uniknąć nie potrzebnego szarpnięcia to dodajemy 1 tys
jak sprawdzić i ile trzeba podnieść obroty w waszym motocyklu ??
Ja np jeżdżę na wyczucie ale jest łatwy sposób na to, jedziemy sobie na 3 przy 60km\h wciskamy klamkę i redukujemy o 1 bieg w dół i patrzymy na obrotomierz ile sie nam podniosły obroty to o tyle trzeba dodać przy kazdej redukcji juz z miedzy gazem

dodam jeszcze ze nie można zbić 2,3 czy 4 biegów na raz(na jednym wcisnieciu klamki) bo nie wchodzą po każdym biegu trzeba puścić sprzęgło...np 5 sprzęgło 4 sprzęgło 3

w razie pytan pisać :)
to mój 1szy artykuł wiec proszę o wyrozumiałość
Podziel się z innymi:  
  • Facebook
  • Wykop
  • NK
  • GG
  • Wahacz
  • Blip
  • Flaker

Dodaj komentarz:

Imię / ksywa:

Twój komentarz
do tego artykułu:

Pierwsza + ostatnia cyfra =*
Zaloguj się aby dodawać komentarze
bez konieczności przepisywania kodu.

Komentarze: (7) - sortowane od najnowszych

Junior
Kalisz
30 paź 2010, 11:19
Michał weźmy np yamaha r1, bądź też znaną do nauki ybr 250 tam na jednym wcismieciu klamki nie chcę zejc np o 3 biegi w dół trzeba lekko popuscić sprzegło bieg wskoczy i można znów zredukować czesto0 idze to zauważyć na swiatłach dojeżdża motocykl na np 4tym biegu i nie zrzuci na 1 odrazu ja tak miałem np w ybr na nauce za kazdym razem musiałem puszczac sprzegło
kolczyk
Elbląg
1 lut 2010, 15:37
Liczą się chęci!Pisz dalej będzie co czytać.Kto nic nie robi błędów nie popełnia,jak mówi powiedzenie:)
Michal V-R
Warszawa
25 sty 2010, 15:35
napisze wiecej, Junior nie masz racji, na jednym wysprzegleniu mozesz zjechac 4 i nawet 5 biegow, ja np jak chce szybko wyprzedzic, a jade ok 120 na 6tce, to na jednym miedzygazie zbijam 3 w dol i lycha. Skrzynia motocyklowa jest skrzynia klowa, sekwencyjna i nie posiada synchronizatorow (to tak na marginesie)
padre
Wrocław
19 sty 2010, 17:24
Dwa biegi w dół wchodzą bez problemów przy pełnym wyciśnięciu klamki sprzęgła np.w 600rr.Trzeba oczywiście mocno "przygazować" przed ponownym włączeniem sprzęgła.pzdr.
Basia
Jaworzno
3 lis 2009, 19:56
Ogólnie artykuł napisany całkiem fajnie, jedynie uwagi Sławo jak najbardziej trafne :) ja też mam nadzieję, że się rozkręcę :)
Junior
Kalisz
3 lis 2009, 16:15
ok ok postaram sie ;) słowa krytyki mile widzane, noo może nie mile:) wolę robic ot :):) jak bede miał troche czasu to to ładne z edytuję :)
Sławo
Wrocław
3 lis 2009, 2:25
Będę wyrozumiały i ujmę to tak, że.. długa droga przed Tobą jeśli chodzi o artykuły :D
Kilka uwag na przyszłość:
- przyłóż się bardziej do interpunkcji, stylistyki i polskich znaków :P
- postaraj się dzielić artykuł na akapity
- sensowna długość to min 2000-3000 znaków (chociaż nie wiem co więcej można napisać o przegazówce :))
- warto wrzucić chociaż jedną fotkę
- po napisaniu artykułu możesz go edytować, poprawić błędy

To tyle krytyki :) Z każdym artem na pewno będziesz miał wyższe noty.

Ocena:

Musisz być zalogowany
aby oceniać artykuły.
Średnia: 2,6
Liczba
ocen:
10

Podobne artykuły:

Gymkhana, czyli pachołki na czas (Technika jazdy)Trening czyni mistrza (Technika jazdy)Technika jazdy motocyklem (Technika jazdy)

Logowanie

Email:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
Załóż konto!

Znajdź w serwisie

Twoja wyszukiwarka

Główni partnerzy:

Kalendarz Imprez Motocyklowych

Facebook:

Polecamy:

AKM Apanonarwięcej...
Prywatność i cookies  -  Patronaty  -  Partnerzy  -  Toplista  -  Widgety  -  Facebook  -  Reklama  -  Kontakt
Motocyklowy portal informacyjno-społecznościowy omko.pl © 2009-2024
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu